Szczegóły dotyczące migracji 2020/2021
Spis treści
Kiedy odbyła się migracja?
Migracja serwera s1.laohost.net odbyła się w nocy z 25 na 26 grudnia 2020 r. (piątek-sobota), w godzinach 22:00-7:00.
Migracja serwera s3.laohost.net odbyła się w nocy z 26 na 27 grudnia 2020 r. (sobota-niedziela), w godzinach 22:00-11:00.
Migracja serwera s4.laohost.net odbyła się w nocy z 1 na 2 stycznia 2020 r. (piątek-sobota), w godzinach 22:00-4:25.
Migracja serwera s5.laohost.net odbyła się w nocy z 2 na 3 stycznia 2020 r. (sobota-niedziela), w godzinach 22:00-5:05.
Czas migracji może ulec przedłużeniu. Informacje na temat statusu migracji oraz znanych błędów są dostępne na stronie laohost.pl/status.
Co uległo zmianie?
Adresy IP na serwerze
Serwer s1.laohost.net:
- 88.198.197.47
- 116.202.180.104
Serwer s3.laohost.net:
- 116.203.7.51
- 78.47.247.231
Serwer s4.laohost.net:
- 116.203.7.100
- 88.198.89.11
Serwer s5.laohost.net:
- 116.202.183.73
- 195.201.47.88
Po migracji wszystkim domenom został przydzielony pierwszy adres IP z listy. Zmiana na drugi adres jest możliwy w panelu DirectAdmin.
Adres IP serwera DNS ns1.laohost.net
W nocy z 25-26 grudnia 2020 r. adres podstawowego serwera DNS ns1.laohost.net zmienił się z 144.76.243.206 na 116.202.180.104.
Adres IP serwera DNS ns2.laohost.net
W nocy z 2-3 stycznia 2021 r. adres podstawowego serwera DNS ns1.laohost.net zmienił się z 5.9.189.220 na 195.201.47.88.
Zasady bezpieczeństwa PHP
Na nowych maszynach będą obowiązywać nowe zasady dla starszych wersji PHP.
Klucze SSH
Po migracji dostęp za pośrednictwem protokołu SSH jest domyślnie wyłączony, należy go włączyć ponownie w panelu DirectAdmin. Ponieważ zmianie ulegną klucze serwera, ponowne połączenie wywoła błąd "host key verification failed". Aby uniknąć błędu, należy usunąć linijkę z pliku known_hosts (w przypadku openssh) zawierającą klucz publiczny serwera lub usunąć serwer z konfiguracji i dodać go ponownie (w przypadku innych programów).
Wersja MySQL
Na nowych maszyna jest dostępna baza danych MySQL w wersji 8.
Czy trzeba zmienić ustawienia?
Jeżeli witryna została skonfigurowana w standardowy sposób, to znaczy przez ustawienie u rejestratora domeny naszych adresów DNS: ns1.laohost.net i ns2.laohost.net, nie muszą Państwo zmieniać ustawień.
Istnieje możliwość automatycznego sprawdzenia, czy domena wymaga zmian. W tym celu prosimy o wygenerowanie raportu działania witryny. Raport będzie zawierać ostrzeżenie "Domena może wymagać zmiany ustawień po migracji." lub informację "Domena nie wymaga zmiany ustawień po migracji.".
Nawet jeżeli domena jest skonfigurowana standardowo niekiedy zdarza się, że na nowej platformie starsze witryny wymagają drobnych poprawek, które wykonają nasi administratorzy po zgłoszeniu przez Państwa, że strona działa nieprawidłowo.
Jakie ustawienia należy zmienić?
Najpopularniejsze niestandardowe konfiguracje:
Serwery DNS u innego dostawcy
Nowy adres IP należy ustawić w panelu dostawcy.
DNS we własnej domenie
Należy uaktualnić adres IP dla subdomeny ns1.mojadomena.pl na adres 116.202.180.104. oraz ns2.mojadomena.pl na adres 195.201.47.88.
CloudFlare
Jeżeli domena wskazuje na adresy DNS CloudFlare, należy ustawić nowe adresy IP w panelu CloudFlare. Jeżeli integracja z CloudFlare została ustawiona w panelu DirectAdmin, zmiana ustawień nie jest wymagana.
Co warto zrobić po migracji
Po zakończeniu migracji prosimy o przetestowanie wszystkich kluczowych elementów Państwa witryn: formularzy kontaktowych, zamawiania produktów/usług itd., a także przyjmowania i wysyłania poczty elektronicznej.
W trakcie testu migracji dołożyliśmy wszelkich starań, aby odbyła się ona bezproblemowo. Jednakże ilość możliwych wariantów konfiguracji oraz rodzajów instalowanych przez Państwa skryptów sprawia, że nie jesteśmy w stanie uniknąć błędów.
Wszystkie zauważone problemy prosimy zgłaszać przez nasz system zgłoszeń, będziemy je rozwiązywać na bieżąco.